يکشنبه ۲۷ آبان
به نام دوست شعری از طارق خراسانی
از دفتر مخمس نوع شعر مسمط
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ ۲۲:۳۱ شماره ثبت ۳۰۲۸۲
بازدید : ۱۰۱۲ | نظرات : ۶۹
|
آخرین اشعار ناب طارق خراسانی
|
با تشکر از دختر عزیزم خانم معصومه عبدالهی
بدون دوست، چه گویم چه باز خواهد شد؟
سرشکِ نیمه ی شب ها مجاز خواهد شد
بیا ز دوست بگو، کشفِ راز خواهد شد
به نام دوست، سخن دلنواز خواهد شد
غزل ز طبع روان، بی نیاز خواهد شد
اگر به فکر گناهان و مغفرت باشی
همیشه در طلب کسب عافیت باشی
به هر مقام وبه هر جا و منزلت باشی
به حق عشق اگر اهل معرفت باشی
گره ز کار فرو بسته باز خواهد شد
برادران ز غم آسمان چه دانستند؟
ز غصه، اشکِ پدر شد روان چه دانستند؟
ز رفت و آمد این کاروان چه دانستند؟
به چاه یوسف و آن غافلان چه دانستند
ز چَه، شکسته دلی بر فراز خواهد شد؟!
چرا همیشه و هر دم دچار تردیدی؟
چرا ز عاقبت کار خویش ترسیدی؟
ز لطف و صنع خدای بزرگ پرسیدی؟
اگر خدای بخواهد به وقت نومیدی
نگون فتاده سَری، بر فراز خواهد شد
ز دوست گفتی و اینک شدی دگر عاشق
به هر چه غصه و ماتم تو آمدی فایق
تو با خدای خودت باش، ساده و صادق
دَری که خلق به روی تو بسته است طارق
به پیر میکده گفتم... که باز خواهد شد.
مخمس با تضمین از غزل طارق خراسانی
اثری زیبا از: خانم معصومه عبدالهی
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.