يکشنبه ۲۷ آبان
عطر خاک شعری از فرزان رادفر
از دفتر اول(شعرنو) نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ ۲۱:۳۲ شماره ثبت ۳۰۲۷۹
بازدید : ۴۰۷ | نظرات : ۳۵
|
آخرین اشعار ناب فرزان رادفر
|
عطر خاک
********
عطری هست که بیش از
هر بوی خوش دیگر
یاد خانه را در خاطرم بیدار می کند:
عطر خاک خشک تشنه
به هنگام شروع باران...
عطری که گویی به شکرانهء
دست و دلبازیِ ابر هاست.
عطری که به کودکی ام تعلق دارد.
اگر بارانی می گرفت،
یا گاه گاه که به منع گرد و غبار
آب پاشی می کردیم
وبه دنبال توپ می دویدیم.
اینجا ولی آن عطرغریبه است.
اینجا آدمها بوی خاک را نمی شناسند.
اینجا بجای خاک همه جا سبز است.
اینجا آنقدر گُل زیاد است که دیگر کسی آنها را نمی بیند.
و من گاه و بیگاه در این غربت
دلتنگ آن خاکم.
خاکی که در خانه ام آنجا،
اگر ابر ها تنگ چشمی نکنند،
زیبا ترین گلستان جهان خواهد شد.
و من اینجا دلتنگ آن عطرم.
آن عطر آشنای خاک.
عطر بازیهای کودکی ام.
عطر خانه ام.
**************************
اقتباس از یکی از شعر هایم بزبان انگلسی بنام
The Scent Of Earth
فرزان
اکتبر 2013، انگلستان
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.