يکشنبه ۲۷ آبان
|
دفاتر شعر غلامرضا مهدوی (مهدوی)
آخرین اشعار ناب غلامرضا مهدوی (مهدوی)
|
بعدازاین با بی دلان خواهم نشست
عاشق وشیدای عالم، مستِ مست
ساغرِصهبا طلب خواهم نمود
نازساقی می کشم چون بت پرست
می زنم از باده های شعر ناب
مثنوی را با رباعی هرچه هست
بی خود ازخود، بی خود ازعالم شوم
کف زنان ودف زنان بالا و پست
درجوانی هم سَرَک خواهم کشید
گرچه عمرم می زند بالای شصت
با دوبیتی جرعه ها سرمی کشم
می برم پیمانه ها با هردو دست
شهدی از کامِ غزل خواهم چشید
نوعروسش در بغل خواهم کشید
مصرعی را تک نوازی می کنم
با دوتاری عشق بازی می کنم
در زلالِ حوضِ ماهی می چکم
ازلب شهدِ رباعی می مکم
واژه ها را دست یازی می کنم
مثنوی را ناز بازی می کنم
بانوای عالیِ بوذرجمهر
دردِ دلها می کنم از روی مهر
بسترِ شعرِترو طنّازمن
سایه ی سروِ سُهی ونازِ من
روحِ پاکم را نوازش می دهد
دل فراخوانِ همایش می دهد
قول دادم تا اگر شاعرشوم
روبه درگاهِ خدا شاکرشوم
بانبی مِهرِ نبوَّت بسته ام
باعلی عهدِ اُخُوَّت بسته ام
سینه را وقف ولایت می کنم
ازکلام حق حمایت می کنم
مهدوی می گردم و در انتظار
جمعه ها از خود شکایت می کنم
مهدوی
|
|
نقدها و نظرات
|
سپاسگزارم شاعر گرامی جناب صمدی پاینده و سربلند باشید | |
|
زیبا خوانده اید بانو امریاس درودها بر شما سایه تان مستدام | |
|
سلام علیکم اسماعیلی بزرگوار به به به جمال و کمالتان حضورتان دلنشین است پاینده باشید در پناه حق | |
|
زیبا خوانده اید بانو حسینی سپاس فراوان از شما بزرگوار سایه تان مستدام | |
|
سلام و سپاسگزارم بزرگوار شریف سرمیزاد عزیز ممنون از حضور و مهرتان | |
|
سلام علیکم بزرگوار عسکری ممنون از حضورتان در جستار این شاگرد | |
|
سلام علیکم عرض ارادت بزرگوار انصاری زیبا خونده اید سر مریزاد عزیز سایه تان مستدام | |
|
سلام و درود بر شما جناب قنبر پور سایه تان مستدام مهرتان فروزان شرمندۀ الطافتان هستم | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
از خوانش دوباره این سروده زیبا مسرورشدم