سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 3 آذر 1403
    22 جمادى الأولى 1446
      Saturday 23 Nov 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        شنبه ۳ آذر

        برق عصیان

        شعری از

        محمد حسین پژوهنده

        از دفتر شعرناب نوع شعر افراغ اندیشه

        ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۳ ۱۹:۰۴ شماره ثبت ۲۸۲۷۹
          بازدید : ۵۴۷   |    نظرات : ۱۸

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر محمد حسین پژوهنده

        جايي كه برق عصيان بر آدم صفي زد 
        ما را چگونه زيبد دعوي بي گناهي؟
        حافظ از غزل 489 قزوینی
         
                       *    *    *
         
        • نام تو؟ 
        • آدم است و هيومن لقب مرا .
        • فرزند؟  
        • من را نه مادري نه پدر هست .. گوئيا !
        • جاي تولدت ؟ 
        • فردوس باصفا .
        • اینک كجاست مسکن تو ؟ 
        • در بسيط خاک .
        • روز تولدت؟ 
        • به يقين روزجمعه ای .
        • جنسيتت ؟ 
        • از خاک نیمه ای نیمي هم ازخدا !
        • اين جا چه مي كني؟ 
        • تبعيد در زمينم .
        • جرمت؟ 
        • من از درخت وسوسه یک سیب چيده ام .
        • دیگر چه؟ آیا فقط همین؟ 
        • آري فقط همین ! 
        • همدست در گناه تو؟ 
        • حوای آشنا. 
        • قاضي چه حکم كرده ؟ 
        • تبعید تا هميشه، 
        • وانگه کسی به ملاقاتت آمده ؟ 
        • آری، هر آن، فقط خدا .
        • دلتنگ گشته ای؟ 
        • آری ولی زیاد. 
        • آخر برای که؟ 
        • تنها همان خدا .
        • اما برای رخصت زندان آورده ای سند؟ داری تو ضامنی؟ 
        • آری . 
        • آن چيست ، كو، کدام؟ 
        • دو قطره .. زلالي ز ديده ها .
        • قاطع ترين عمل كه به پادافراه توست ؟ 
        • فرجام خواهمش .
        • در آخرین دفاع چه داري.. بگو ! 
        • می خوانمش چنان؛ که اجابت کنددعا... 
        «أمّن یُّجیب المضطرَّ اذ عبده دعاه ! » (1)
        (31/04/1393 مشهد) 
        -------------------------------------------------
        (1) تلمیحی به آیه 62 از سوره نمل قرآن مجید. 
        ۱
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        3