شنبه ۳ آذر
به پیشواز میر پنج روز شعری از محمد حسین پژوهنده
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ۱۵:۴۳ شماره ثبت ۹۶۱۸۸
بازدید : ۲۱۲ | نظرات : ۱۴
|
دفاتر شعر محمد حسین پژوهنده
آخرین اشعار ناب محمد حسین پژوهنده
|
نیمرخ سیاه و سفید
نوروز می رسد، با میر پنج روز
برخیز و شاد زی، بر رفته دل مسوز
فرخنده پی چه روز خوشی هست حالیا
پر کن به یمن مقدم عیدم پیاله را
بادا برم ز یاد من از فرط سرخوشی
دیدم هرآنچه دیده ام از جور و ناخوشی
در رقص شعله ها بنگر عمر می رود
پیش از دمی که مهلت ایام طی شود
نوروز سر رسیده و اندر پی اش بهار
دشت از چمن پر است، چنان باغ سبزوار
زین پس تعادل شب و روز است درمیان
چون صُرّه ای هوا پرِ عِطر است و بلبلان
از شوق گل چه قطعه بسروده پرورند
وز سوز دل چه نغمه پرورده سر دهند
مضمون هرکدام ز هجران گلایه ای است
وز جور دی حکایت هر یک فسانه ای است:
جانا نبودی آن که ببینی به ما چسان
استم نمود دی به هواخواه ناکسان
در کاسبرگ لاله ردِ میخ در چه بود؟
بر خاستگاه وحی سرِخود گذر چه بود؟
شد کشته عشق تا نشود برده یاد آن
چون مرده ریگ او که نشد زنده یاد آن
|
|
نقدها و نظرات
|
خیلی ممنون جناب استاد لطف فرمودید | |
|
متشکرم لطف فرمودید زنده باشید | |
|
ممنون سرکار خانم آهنگران . تفقد فرمودید | |
|
لطف فرمودید جناب شهنی عزیز | |
|
ممنون سرکار خانم کیمیائی لطف فرمودید | |
|
متشکرم سرکارخانم مهدوی راد لطف فرمودید | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
مثنوی بسیار زیبا و دلنشین بود
موفق باشید