جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر مرتضی دیانت دار (خاموش، خموش)
آخرین اشعار ناب مرتضی دیانت دار (خاموش، خموش)
|
بازِ دلم باز هوایی شده
عاشق یک کفتر چاهی شده
باز شکاری منم ای دوستان
پادشه دشت و کُه و آسمان
نیست امان از نوک منقار من
هیچ پرنده نه به دشت و دمن
نیست مرا لانه به روی زمین
لانه من را تو سر کُه ببین
من که بدم مالک هفت آسمان
من که بپرم همه تا بی کران
من که پرم شاه پر هر کلاه
مسند من ساعد و بازوی شاه
من که خوراکم همه از دست شاه
از چه گرفتار شدم من به چاه
من که به کُه لانه خود ساخته
بهر چه در چاه من و فاخته
من که همه عمر بپرم به اوج
از چه من و فاخته گشتیم زوج
حال که آگاه شدم وضع خویش
چاره کنم تا نشوم مات و کیش
هر که ز اوضاع خود آگاه شد
نور شد و سایه الله شد
بیشتر از این تو مگو مرتضی
خوش بنشین می بنگر مامضی
مرتضی
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.