بسم الحق
بمناسبت میلاد مولی الکونین حضرت علی علیه السلام
بعد خدا عادل مطلق علیست
بهر نبی نایب برحق علیست
شیعه نماید به علی افتخـار
هست علی تا به ابد ماندگار
گر که علی را تو بدانی ولی
در همه اوقات بگو یـا علی
اوست که میزان عدالت بوَد
صاحب تقوا و شجاعت بوَد
نامده چون حیدرصفدر علی
چونکه بوَد فـاتح خیبر علی
گو تو علی بین که چه ها میشود
این دل سرگشته رهــا میشود
می رود این دل که رسد بر نجف
نــور علی مـوج زند هر طرف
نــام علی درد شفا می دهد
بر دل مجـروح صفا می دهد
عـاشق نـام تو شدم یا علی
مست ز جام تو شدم یا علی
چشم مرا هم تو دمی باز کن
قلب مرا محرم آن راز کن
گر شدم آلوده تو پاکم نما
مایه تطهیر چو خاکم نما
نیستم آن شیعه که میخواستی
پــا به سـرم مملو از کـاستی
ای پسـر عمّ رسـول امیـن
صـاحب نـور ازلی در زمین
ای همه شب نام تو در یاد من
زینت این محفـل آبــاد من
نـور تو از نــور خـداوندگار
نامد و ناید چو تو در روزگار
ساقی کــوثر بده جامی مرا
باش در این دهر تو حامی مرا
نامه ی اعمـالِ بدم پـاره کن
درد مرا با نظری چــاره کن
ای که شدی شیعه ی مولا علی
گو همه دم یـا علی و یـا علی
21/2/1393
جزیره سیری –خلیج همیشه فارس