شنبه ۳ آذر
|
دفاتر شعر مرتضی دیانت دار (خاموش، خموش)
آخرین اشعار ناب مرتضی دیانت دار (خاموش، خموش)
|
نه از چینم نه از رومم نه از زنگ
نه از ترکم نه از بلغار و افرنگ
نه تیر و نه کمان و نه که شمشیر
نه شیشه نه کلوخم من نه از سنگ
نه خشمم نه خروشم من نه فریاد
نه صلحم نه دفاعم من نه در جنگ
نه ام دیوانی و نی اهل دولت
نه سربازم نه سردارم نه سرهنگ
نه هشیارم نه مستم نه خمارم
نه حیرانم نه مدهوشم نه ام دنگ
نه دربند بساط دود و افیون
نه ام دلخوش به تریاق و نه بر بنگ
نه شهرت باعث خوشحالی من
نه میرنجم من از بدنامی و ننگ
نه برجای کسی بنشسته ام من
نه جای من کسی بنموده او تنگ
نه تسبیحم نه زنارم نه خاجم
نه ام گلدسته و ناقوس و نه زنگ
نه سرخ و آبی و زرد و نه سبزم
من آن بی رنگیم بی رنگ بی رنگ
به اوصاف گذشته مرتضی گفت
ولیکن من هماهنگم هماهنگ
مرتضی
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.