يکشنبه ۲۷ آبان
ایران من شعری از نادر ابراهیمیان
از دفتر گلبرگ نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۲ ۱۲:۵۹ شماره ثبت ۲۴۰۱۳
بازدید : ۵۳۶ | نظرات : ۱۴
|
دفاتر شعر نادر ابراهیمیان
آخرین اشعار ناب نادر ابراهیمیان
|
ایران من
ای کشور عشق و
آرزو وامید
بر تو سلام ودرود
ای کشور خنده های شادمانه ی عشاق
با ما سخن بگو
ای کشوری که دروازه هایت
به روی مهمانان همیشه
باز بود
وآغوشت گشوده
برای پذیرش مردم
با ما سخن بگو
تکرار کن برای ما
آن صحنه های شوم
هجوم وحشیانه ی سربازان مغول وصدام را
با ما سخن بگو
از جانبازی فرزندانت
از مقاومت دلیرانه ی زنان ومردانت
از وزش طوفان های سهمگین
با ما سخن بگو
از خرمشهر
از آبادان
ای سرزمین اسطوره ومقاومت
با ما سخن بگو
از شهیدانت
از گل های شیراز
از تخت جمشید
از شکر شیدای اهواز
ا ز بیستون کرمانشاه
از مشهد الرضا
ا ز بناهای قشنگ اصفهانت
از سرزمین بارانی گیلانت
ا ز جلوه وجمال مازندرانت
از خطه ی آذربایجانت
از صفای سبز مردمانت
با ما سخن بگو
از تهران وتاجیک وسیستانت
از غیرت آریایت
تو ای ایران من
جان جهانی
تو را خواهم
که جاودان مانی
تو را ایران
چو جانم
دوست دارم
تو را
ای سرزمین اهورایی
همچون روانم
دوست دارم
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.