سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 31 فروردين 1403
    11 شوال 1445
      Friday 19 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        جمعه ۳۱ فروردين

        ای گل که به گلدانی

        شعری از

        ابوالفضل عظيمي بيلوردي ( دادا )

        از دفتر زلال نوع شعر

        ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ ۰۲:۳۲ شماره ثبت ۲۳۵۳۷
          بازدید : ۱۱۴۹   |    نظرات : ۲۲

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر ابوالفضل عظيمي بيلوردي ( دادا )
        آخرین اشعار ناب ابوالفضل عظيمي بيلوردي ( دادا )

        .

        .

        ای گل که به گلدانی

        وَز جملــه ی  گلهـای بهــــارانی

        دانم تو هم از غربت خود در قفسی نالی

        دلتشنــه ترین عــاشق بارانــی

        در داخـــل زنــدانـــی

         *

        آن ریشه کـه پیچانـدی

        وآن تـار غمی کــه بر گلو رانـدی

        از جملـه نشانـه هـای ازدیاد ِ دلتنگـی ست

        از فکـرت آدمی چـه هـا خواندی

        اینگونه گل افشاندی!!؟

         *

        بــر لــذّتـــم افــزودی

        وجدان ِ خود از این جهت آسودی

        امّـا مـن ِ دنیـــــا زده ، بیــرون ِ تــــو را دیــدم

        غــافـل ز درونتـم  کــه می بودی

        چون کوکب و داوودی

         *

        گلدان تـو تـاریک است

        پاهای تو را چه کس بدینسان بست؟!

        گلدان تــو را بـــه تیـشه ی نـــــور در ایـن  وادی

        آهستـــــه و نــرم  بـایـدی  بشکست

        سرزنده تر و سرمست

         *

        وقتی که بهار آید

        با سایـه ی نــور سبـز یار آید

        در بـستـــر ِ  آزادی   گلسِتــان  ِ احساست

        گلواژه ای از عشق به بار آید

        دل بـا تو کنار آید

         

         

        ۰
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0