چهارشنبه ۱۶ آبان
محكمۀ عشق شعری از یدالله عوضپور آصف
از دفتر عارفانه نوع شعر قصیده
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲ ۱۸:۲۸ شماره ثبت ۲۱۳۳۲
بازدید : ۹۹۳ | نظرات : ۱۲۳
|
دفاتر شعر یدالله عوضپور آصف
آخرین اشعار ناب یدالله عوضپور آصف
|
من : ؟ متهم ريف اول
جرمم : ؟ دل پاك وعشقبازی
شاكی : ؟ همه شاهدان عالم
قاضی : ؟ همه شاكيان حاضر
تق تق : جلسه شروع، ساكت
؛
ماجملۀ شاهدان شاكی
درمحضردادگاه خاكی
داريم شكايت ازتوحاكی
دركسوت عشق وسينه چاكی
ازما تو ربوده قلب پاكی
؛
تو ، متهم رديف اول
برخيزمحاكمه شروع شد
برجرم خودت وقوف داری؟
دانی عمل گناه توچيست؟
اقرار به كرده مينمايی؟
؛
آری اگرعاشقی گناه هست
گر پاكدلی هم اشتباه هست
گرنامه ام از همين سياه هست
پاد آ فره گر مقيم ، چاه هست
اقرار كنم ، خدا گواه هست
؛
من عاشق وسينه چاك عشقم
من مست ومريدتاك عشقم
من كشته ، و من هلاك عشقم
من رهرو ِ راه پاك عشقم
من يك سره اشتراك عـشقم
؛
ازما دل پاك و با وقاريست
مفروش بفرش بی غباريست
از بهر ضيوف ِ رهگذاريست
ما را بجزاين گنه چه كاريست؟
اين نيست گنه ، كه اعتباريست
؛
اين شيوۀ دل بری خطانيست
اينگونه دل آوری خطانيست
دل بردن ِ ازپری خطانيست
درعشق ، قلندری خطانيست
باعدل چو بنگری خطانيست
؛
بعد ازجلسات محرمانه
در محضرحاكم زمانه
من ماندم وحكم حاكمانه
با رأی و قرارظالمانه
شد قامت صاف من كمانه
؛
اينست جزای پاكبازی
پاداش وفا و دل نوازی
گفتند تو عاشق مجازی
در عشق فقط زبان درازی
آصف تونه اهل سوزوسازی
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
درودتان جناب آصف عزیز
بسیار زیبااااااااا و دلنشین
قلمتان جاری