جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر سیدرضا آل طه (طه کرمانی)
آخرین اشعار ناب سیدرضا آل طه (طه کرمانی)
|
علی آن کمال خلقت شَهِ خوبان جهان است
علی آن نشان غیرت به تمامی زمان است
در کرامت و سخاوت بی ریا وبی بدیل است
در سیاهی شب تارهمه جود او نهان است
از عدالتش چه گویم چو علی کسی نیامد
در عبادت و نمازش زخدا در او نشان است
چو رجز بخواند آن خصم که حریف او که باشد
بی هراس و بی تامل سوی دشمنش دوان است
علی قرآن سخنگو است،علی عامل است به قرآن
در خطابه و کلامش آن صحیفه بر زبان است
آنکه مسلخش به محراب،آنکه کعبه اش وطن بود
آنکه فاتح است به خیبر تو بدان علی همان است
اندر اوصاف شگفتش چه بود نکوتر از این
در سلاله ی امامت خون پاک او روان است
بعد ازآن رسول خاتم،علی است اشرف خلق
همه سرّ آفرینش از برای او عیان است
خُنک آن کسی که "طه" چو رسدبه دادخواهی
اندر آن قیامت سخت بهر او علی ضمان است
عیدغدیرخم مبارک باد
سیدرضاآل طه
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.