«شیطنت ماه»
چشمانت را به مهمانی ماه برده ای
تمام پله ها را یک به یک بالا امدم
هر چه نزدیک شدم
با شیطنت دورتر شدی
زیبا آصفی(آمــین)24/مرداد/92
«ماه من»
آاااااااه ، ماه من
چه تنها نشسته ای گُنجِ آسمان
کجاست نو عروست
آن ستارۀ طنازِ دنباله دار؟
زیبا آصفی(آمــین)25/مرداد/92
«معشوق»
خاموش کنید چراغ آسمان را
معشوقم طلوع کرده
شب را یک ماه بس است
زیبا آصفی(آمــین)25/مرداد/92
«عدالت»
در محکمه آدمیان
ترازوی عدالت
تشنج گرفته
از نابرابری ها...
زیبا آصفی(آمــین)4/شهریور/92
«ابر»
پرنده خیالم
سوار بر بال ابرهای آبستن باران
با مروارید چشم آسمان
بسویت پر کشید و بر نگاهت سُر خورد
زیبا آصفی(آمــین)19/شهریور/92
«سرخ و سپید»
دل آسمان،
آبستن ابرهای سپید باران زا
دل من،
لبریز اشک سرخ غصه ها...
زیبا آصفی(آمــین)12/مهر/92
«احساس»
قایق احساس،
سوار بر امواج کف آلود
خروشان و پر غوغا،
به ساحل آرام بوسه میزند...
زیبا آصفی(آمــین)14/مهر/92
«رقص بوسه»
شب،
چه زیباست
رقص بوسۀ امواج خروشان
بر لب ساحل آرام
زیبا آصفی(آمــین)14/مهر/92