1
«الزایمر»
لرزش دستانم از الزایمر نیست
می لرزد تا سنگینی جفای روزگار
از بین انگشتانم فرو ریزد
و به اقیانوس فراموشی سپرده شود...
زیبا آصفی(آمــین)20/آبان/90
2
«احوال خوش»
دار زدم...
خاطرات کسی را که دورم زد....
احوال خوشی دارم....
اما گذشته ام از سوز و درد خروشان است...
زیبا آصفی(آمـــــــــین) 2/آذر/90
3
«بوسه»
داغی کویر،
از بوسه های شب
بر شن های سرد است
زیبا آصفی(آمــین)2/اردیبهشت/91
4
«آمدنت»
در شوره زار دوست داشتنها
ایستاده ام...
کلاغها به "آمدنت"ریسه میروند...
زیبا آصفی(آمــین)23/اردیبهشت/91
5
«اسارت»
منطق خورشید هم کور میشود
وقتی
در اسارت نامشروع
شکنجه میشویم
زیبا آصفی(آمــین)15/آبان/91
6
«ستاره»
زیرِ پوستِ شب
ستاره در آغوش ماهِ نقره ای
به سپیده میرسد
زیبا آصفی(آمــین)20 /آذر/91
7
«آبشار»
تنِ مرطوبِ آبشار چه لطیف
سُر میخورد
از درز کوه به آغوش دره
زیبا آصفی(آمــین) 15/فروردین /92
8
«آهنگ زندگی»
سیم سازم را با تیر بلا پاره کردی
ولی آهنگ زندگیم همچنان مینوازد و
هم آغوش آسمانِ عشق
آرشه بر ماه و خورشید میکشد...
زیبا آصفی(آمــین)4/آبان/92
9
«پروانۀ مست»
در باغ آرزوها
دامن احساسم را تکاندم
هزاران پروانۀ مستِ از چین هایش
به آسمان عشق پرواز کرد....
زیبا آصفی(آمــین)4/آبان/92
10
«برکه و بید مجنون»
چه رویای دل انگیزی است
شنای مهتاب در برکه
زیر بوسه های بید مجنون
زیبا آصفی(آمــین)14/آبان/92