جمعه ۲ آذر
جهان تازه امروز شعری از صادق فهیمی
از دفتر احساس نوع شعر دلنوشته
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ ۰۴:۰۳ شماره ثبت ۱۸۵۷۳
بازدید : ۶۹۳ | نظرات : ۳۶
|
آخرین اشعار ناب صادق فهیمی
|
این شعر شرح خاطراتی است از یک محیط اداری
روزگاری که ادمهای حقیر برای هیچ چیز هرکاری را میکردند.
کسي از دل سخن گويد
بگويد در پس ديوار
بگويد پشت اين تصوير
بگويد در شب تاريک
چه پنهان گشته است؟ تزوير!
دقل بازي ! نما سازي !
نمايش،خيمه شب بازي !
صداي بچه ها گم شد
سرود چشمه ها خشکيد
محبت رفت و پرپر شد
يکي يکشنبه عاشق شد
دوشنبه سرد و بد دل شد
سه شنبه دشمني آغاز و
آخر حلقه تکرار
به روزي چهرهء شيطان
به فردا خاتم خوبان
ز پشت پرده سرنيزه
به رو تصويري از احسان
نداي جنگل از سيدي
حيات وحش در سيتي
حراج تازه جنس نو
جهان جا مانده در اعجاب
عروسکهاي با اخلاق
و اخلاق عروسکها
کرامتهاي يک شيطان!
کتاب صلح نازيها!
اساس بي اساسي ها
و ديگر گردش شيخي
براي جستن انسان ...
چه ميماند از اين انسان ؟
از اين دنياي بيسامان؟
دمي آخر تامل کن
ببين شيران بي کوپال
که حيرانند و سرگردان
چه سان محتاج يک خرگوش
وياروزي پي يک موش
براي ماندن و بودن
براي زنده تر بودن
دوان و خسته و زارند
حديث قصه ام اين است
جهان تازه امروز
مکان نقطه بازي نيست
اگر چه خط اين دنيا
به گرد نقطه ها گردد
وليکن رسم اين دنيا
در آخر همچو بازي نيست
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.