دوشنبه ۵ آذر
|
دفاتر شعر بیژن آریایی(آریا)
آخرین اشعار ناب بیژن آریایی(آریا)
|
من ایرانیم ، با نژاد،خوش گُهَر
که در میهنم می کشم بالُ پر
نژادی زلال و بدون ریا
نیاکان من بوده اند آریا
چو آنان به ایران زمین آمدند
سرا خیمه ها را به ایران زدند
به مرکز به غرب و به شرق
فرود آمدند قوم من مثل برق
به مرکز که بوده نشیمن ز پارس
شده پایتختش همان شهر فارس
به غرب وطن آشیان کرده ماد
همان مردم سرخوش و قوم شاد
نخستین شهنشه برایران زمین
ز قومش برآمد به تاریخ چنین
زاشکانیان این بیامد پدید
به فرمانروایی، شکستی ندید
همان قوم پارت و دلاور،که بود
همه دشمنان را براندند زود
شهنشاه ،کوروش،همان به نژاد
همان مرد که مامی ،مثالش نزاد
همه این سه را جمع کرده به هم
بخواند شاه شاهان،خودش بیش و کم
در آسایش و امنیت بود خاک
چرا می کنیم سینه را چاک چاک
دریغا که کشور ندارد نشان
به گیتی نبود کشوری مثل آن
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.