جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر سید علیرضا خوانساری(بیدل)
آخرین اشعار ناب سید علیرضا خوانساری(بیدل)
|
مُهری لبم نهادی و گفتی خموش باش
پیرم به خلوت است و خمارم به هوش باش
سر نِه به سجده و گویای راز باش
بر خاک گشته و بیمار باده فروش باش
شیرین زبان چو شدی : نازت به جان خرند
باز آی و بر سراچه ی خوبان سروش باش
در چرخش است گردش ایام و ما بسوز
باکت مباد : باده بریز و به نوش باش
جانت هنوز تشنه ی مهر است جرعه ای
دریای رامشی اما به دل تو جوش باش
بیچاره و شکسته ای اینجا : بگو که ره کدام
اسرار دل همه دانی : تو رازپوش باش
شرب مدام جام و پیاله اگر به کام بود
بیدارباش و به ذکری خروش باش
رود حیات میگذرد همچنانکه باد خزان
پرهیز ز خواب و بیا سر به گوش باش
برگیر توشه ز گیتی که ره بسی بلند
با بیدلی بکوش و به جان پر نیوش باش
.......................................................
19 / 5 / 92
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.