جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر بیژن آریایی(آریا)
آخرین اشعار ناب بیژن آریایی(آریا)
|
پیشکش مردم خوب ایران به ویژه لُر زبانان باد
--------------------------------------------------
به نام خدایی که لُر آفرید
که لُر را هم آغوش دُر آفرید
به دادش همه غیرت و سادگی
که سینه پُر از عشق و دلداگی
ز بهر وطن او دهد جان خویش
که جز جان ندارد به انبان خویش
پرستد وطن لُر چو بعد از خدا
کَُنَد ریشه دشمن از بُن جدا
نژادش بود لُر ز اقوام ماد
ز قومی که باشد چو نیکو نهاد
بُوَد ساده ونیست در او دغل
بگیرد ز عشق، دوستان را بغل
دهد دست مردی چو لُر بر کسی
نبینی ز لُر بی وفایی و یا ناکسی
نداند چه باشد دروغ و جفا
ولیکن درونش پر است از وفا
چنان ساده و پر ز بی رنگی اند
جوانان زبهر وطن جملگی جنگی اند
بود ساکن کوه و دشت و در آن
بماند لُر ُ از رنگ و بوی زمان
بسی تاختند بر وطن دشمنان
نفوذی نکردند به لُر بد خو اهریمنان
همان شاه تیمور که آمد پدید
ز دستان لُر ضربه ای خورد شدید
بگفتا که ای کاش درون سپاه
از این مردمان داشتند جایگاه
سراسر جهان رُفتمی با شتاب
نجنبد به دل قطره ایم از آب
شکستی به دادش اتابک که آن
درون کتابش نوشت آدم اکنون بدان
که مردان جنگی،دلاور،همه پُر جگر
تحمل ندارند که بینند چو شاهی دگر
ز اعراب بی مایه و بی هنر
دماری در آورده اند سر به سر
بزرگان،خوانین،همه با نژاد
به مانند آنان کجا مام زاد؟
شکستی به تازی بدادست لُر
ز دست لُران تازیان سینه پُر
خدایم بداند،که من در پی آن نی ام
نژادم به رخ بر کشم،چون بدانم چی ام
-------------------------------------------------------------
دوستان خدا می داند که دنبال نژاد پرستی نیستم اما هر کس که
می خواهد در این دنیا زندگی کند باید بر سر دو پایه بماند.1-نژاد2-زادگاه.
خوش باشید
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.