جمعه ۲ آذر
تا اصل را نگرفته _ فرع مشاعره میشویم . شعری از داریوش پورافشار
از دفتر انسوی دیروز نوع شعر دلنوشته
ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۲ ۲۱:۲۸ شماره ثبت ۱۵۶۳۱
بازدید : ۵۸۳ | نظرات : ۸
|
دفاتر شعر داریوش پورافشار
آخرین اشعار ناب داریوش پورافشار
|
به کدامین حکم به مشاعره ام می نشینی
یا تو،خدای ... یا خدای" تو
لنگر ساعت را به نظاره بنشینی
تیک تاک
خواهی دید
دمی ماندهست تا آخرین هوای" تو
آری
تا اصل را نگرفته
فرع مشاعره می شویم
با بیتی , خورشید را , بوسیدن؟
نه
دستی باید گرفت
تا خدای یار شویم
تا شمعی به تاریکی ،نتابند محفلی را
خورشید را , یاد نشویم
تا پروانه ای نماند , بی آشیانه
شمع را هم , یار نشویم
و اما حدیث من و تو و ما ,نجوایست
چنین که
همه را به وقت شادی ,آوایست
دمی که پنجره ببست
فریاد همه ,هیس, بی صدایست
به همتی
باید پنجره باز کرد
تا روشنی دل داد کرد
به کدری ،
ابری سایه نمیشود
آسمان را باید صاف کرد
آری
آسمان را باید صاف کرد.
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.