جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر سید علیرضا خوانساری(بیدل)
آخرین اشعار ناب سید علیرضا خوانساری(بیدل)
|
عشق را باید ز نو تاویل یاتفسیر کرد
چون کهن افسانه ها فرسوده یا تغییر کرد
تیشه ی فرهاد کُند و عشق مجنون کور شد
این تمدن را نگر کو مرد و زن درگیر کرد
آن زلیخا هم به کار زندگی درمانده است
خواب و رویاهای رنگینی که ما نعبیر کرد
چون تتو آمد : کمان ابرو کجاست ؟
ریمل و سرمه همه رخساره ها تشعیر کرد
شعر مستی آور و شرب مدام عاشقی
نی نشاید مردمان با لنز و گِن تحمیر کرد
بین جوانان وطن گُردان جنگ و جبهه بود
با نثار جان خود گو عشق را تحریر کرد
قهرمانان نوین از مرد و زن اندر تلاش
روز و شب از بهر نان سگدوزنان تدبیر کرد
شعر امروزین همه درد و غم و از جنس رنج
دیگران را ما به رویاها چرا جوگیر کرد
این صدای اعتراض شاعران هوشیار
بهترین فریاد شد تا شایدم تاثیر کرد
سلسله زنجیرها را پاره و فریاد شد
نی زبان اندر دهانی چون قفس پاگیر کرد
عرصه ی این زندگی جولانگه آزادگان
چون؟چه سان؟آنرا ببندی یا که در نخجیر کرد
خلق عالم عاشق آزادی و آزادگی است
بهر چه تیغی بسازی : آخته شمشیر کرد ؟
آن غرور و نخوت بیدادگر از بهر چیست ؟
بهر چه اینجا و آنجا : این و آن تکفیر کرد ؟
راحت و آسایش و آزادگی شایسته است
بیدل مسکین چرا پا در غل و زنجیر کرد ؟
.................................................................................
9 / 4 / 92
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.