جمعه ۲ آذر
آقای ریس جمهور... شعری از رضا قنواتي ( خيال )
از دفتر كوچ خليج نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ جمعه ۷ تير ۱۳۹۲ ۱۱:۴۶ شماره ثبت ۱۴۴۵۳
بازدید : ۷۵۱ | نظرات : ۱۳
|
دفاتر شعر رضا قنواتي ( خيال )
آخرین اشعار ناب رضا قنواتي ( خيال )
|
آنقدر
دست از سرم برنداشتند
که خدا
دست از سرم کشید
و مانده ام
تنها
گیج چپ و راستم
بر بلندی هایی که
شاخسار ورودی سه جهان را نمی بینم
و باید جولان دهم
با پاهایی
که مانده اند
پشت دیوار برلین
کاش
فکر نمی کرد
پدر
زیر پتو
وقتی شتری
سوار بر اسب اسکندر
در رگ های امیر کبیر
هنوز خواب است
وقتی سهم من
از جام جهانی
بعد ازسرخی ها
زردی ها
و سیاهی ها
خواست آسمان می شود
کاش وقتی
به اوج میلاد می رسی
به کف خیابان فکر کنی
وقتی برق تیز مشکی
پر پرواز می شود
به پیرهن مشکی مادرم فکر کنی
به سردی تن
آرزوهای ارزان
خواهرم
به انسجار شب بوی پیر پاییزی
از طلوع بامداد
به پلنگی شکسته
مابین سگ های خیس خیابان
به تیمارستانی
که سهم من بود
از مجنون شدن هایم
در جزیره مجنون
سهم ما
از فکرهای زیر پتویی
همین است…!
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.