جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر سید علیرضا خوانساری(بیدل)
آخرین اشعار ناب سید علیرضا خوانساری(بیدل)
|
خواستم تا آیتی از عشق رابر گنبد مینا کنم
امر شد خاموشی و ان دیده نابینا کنم
چون نسیم مهر بر جانم وزید و شعله شد
آتشی بر خرمن هستی زدم تا جان خود بینا کنم
عشق بود و یک هماغوشی و ما گشته فنا
خواهشم پندی ز یاران : آن چه سان مانا کنم ؟
یار بود و وصل بود و خانه ی معشوق بود
مانده ام از عشق گویم : وان چه سان خوانا کنم ؟
آمدم عریان کنم اسرار آن دلدادگی
صیحه گردم در زمین و عشق در کرنا کنم
صیحه آمد از فلک : خاموش باش و کم سخن
ورنه لب دوزم ترا : آن سان که با کانا کنم
از شهود گلرخان اندر حرم گویم چه سان ؟
چونکه مجنون بیدلم : باید چو آن دانا کنم
سیدم آن فکری خوبم : همیشه یاد بود
من دعا کردم همه : تا جان خود برنا کنم
.................................................................
تقدیم به همه عزیزانم در شعر ناب --- 4 / 4 / 92
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.