دوشنبه ۵ آذر
پاستیل شعری از پژمان بدری
از دفتر سپیدانه نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ ۲ روز پیش شماره ثبت ۱۳۳۹۶۳
بازدید : ۲۱ | نظرات : ۱
|
آخرین اشعار ناب پژمان بدری
|
اگر این روزهای سیاه را
روز تصور کنم
"غصه نخور"
جمله ای پر تکرار
امّا کاملاً بی فایده بود
به طرز عجیبی
وزنِم بالا رفته است
یک گورِ دسته جمعی هستم
و هر موریانه غمباد گرفته
آنقدر از جنازه هایی خورده
که در من زندگی می کنند؛
شبیه جنگِ خودم با خودم،
کشته های زیادی
روی دستم مانده است
باید زودتر به خودم برگردم
خودم
چه واژه ی تنهایی
گاهی درونِ خودم
میانِ این همه خودم
گم می شوم
تا سر مزار خودم
خودم را دوباره می بینم
قبلاً مرگ
طعمِ پاستیل داشت
مثل همان چکامه ی ساده:
"می میرم برات"
حالا بعد از تو
مُردن یا رفتن گوزنی ست
که برای تزیین دیوارِ خانه ات
به شکار شدن فکر می کند!!
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
خودم
چه واژه ی تنهایی
گاهی درونِ خودم
میانِ این همه خودم
گم می شوم
تا سر مزار خودم
خودم را دوباره می بینم
سلام و عرض ارادت جناب بدری گرامی
بسیار درخشان و زیباست