يکشنبه ۲۷ آبان
|
آخرین اشعار ناب جواد مهدی پور
|
بسمه تعالی
تا توانی ، دستگیرِ ناتوان همواره باش
در میانِ حوضِ احسان مثلِ یک فوّاره باش
سنگ ، از دلجوییِ اطفال گوهـر می شود
در حریمِ کودکان چون مُهره ی گهوراه باش
با قناعت کرد باید تنگدستی را علاج
در امان از طُعمه ی زر ، با دو صد دیواره باش
حرص اگر داری بیاری رزق را از زیرِ سنگ
در بساطِ آفرینش ، مرغِ آتشخواره باش
بر مرادت تا نمی گردد فلک ، آسوده شو
مثلِ سنگی در فلاخن ، دیرتر آواره باش
نفحه ی عیسی کند بیمار را وقتی علاج
در علاج اندیشیِ بی باوران ، بیچاره باش
تا به خلوت می روی ، دل مثلِ قـرآن جمع کن
در میانِ جمع چون حاضر شوی ، سی پاره باش
عزّت از آنِ کسی باشد که دارد چشمِ پاک
در جهان از گلرخان قانع به یک نظّاره باش
چشم ، چون آیینه از آلودگی ها باز دار
چشمِ نا پاکی اگر داری ، برو هر کاره باش
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.