تو ازکدوم ترانه ای ؟
تو ازکدوم ترانه ای ؟
ترانه بی تو افسرد
تو ازکدوم کرانه ای ؟
کرانه ای طبیعی ،
بی ماهیِ نمک سود
تو هیچ زیان نداری
چون تو آدم کم دیدم ،
فقط سود ، فقط سود
روح ز تو، راحت آسود
میون اینهمه روحهای ناسور،
یکریز درحال پاسور،
باید به من سور دَهی ،
برای انسانیتِ قشنگت
آخر سور داریم تا سور
تو ازکدوم ترانه ای ؟
ترانه با تو شاد است
تو ازکدوم کرانه ای ؟
دَم میکند کرانه هنگامیکه ،
میون شاخ و برگهاش ،
هوا بدون باد است
چه شرجیِ قشنگی !
چه احساسی به جانِ من فتاده
فکرمیکنم احساسم از ترانه ای ست زیبا
دراین جزیره ی ناب ، با اینهمه جاده ،
من راه تو را درپیش گرفتم
باقیِ جاده های این جزیره ،
پُراز آلام حاد است
میون این ترانه ت ،
غم هم حتی شاد است
یادمست که بیماری ، به تو امان نمیداد ،
اما تو شاد بودی
دیدم چقدر اراده ی تو راد است ،
میون این دنیا که پُر افاده ست
یکعامه شگفتی ، ازتو هنوز به یاد است
بهمن بیدقی 1403/3/20