از علی گویم که راه او گرفت
رهبری امتش از او گرفت
در غدیرخم خدا گفت ای رسول
دین حقت با علی گردد قبول
پس رسول عالمین گفتا چنین
این علی گردیده مولای زمین
یا علی ای عاشق معبودعشق
با تو معنا می شود مقصود عشق
جان جانانی خدا نازد تو را
جان اهل عاشقی سازد تو را
حیدر است مولا صفای نام تو
مرحمت شرمنده اکرام تو
از تو آموزیم اخلاص عمل
صفدری و نیستی اهل دغل
شیرمیدان زاهد شب زنده دار
صاحب لاسیف الاّ ذوالفقار
هست ماازهست توپیداشده
حرف حق با نام تو امضا شده
گفت پیغمبر به آوای رسا
بعد من مولایتان شیر خدا
باعلی بودن خدایی می شوید
بی علی رفتن فنایی می شوید
شیعیانش جمله اهل جنتند
در قیامت رو سفید و بهجتند
آنکه راحب علی اندردلست
روضه رضوان حق رامنزلست
هرکه بانام علی دمسازشد
باب جنّت بررخ او باز شد
نام او زیبنده ی لوح و قلم
شافی بیماری و درد و الم
او وصی و هم برادربر رسول
هست امیرمؤمنان یاربتول
شهره دانایی وعلم و ادب
برعجم شاهست و سروربرعرب
در اذانی که نگویند از علی
نور حق درآن نگردد منجلی
بی ولایت نیست مقبول خدا
خلق باشندگرکه مشغول دعا
هادی دین است امام اولین
بوتراب است و امام مؤمنین
زهله شیران زنامش آب شد
شب زاسرارعلی بی تاب شد
سالکان سرمست مینای علی
عارفان محو تماشای علی
مشق عشق عاشقان نام علی
دفتر گیتی است درجام علی
او شباب اهل جنت را پدر
ها علی بشر کیف بشر...
ادامه دارد...
الْحَمْدُلِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَامِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ
عَلیِّ بنِ أَبِیطالِب وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ.
درود و احترام
زیبا و ارزشمند نگاشتید در بحر رمل مسدّس محذوف
مزیّن به آرایه ی ادبی تضمین در مصراع پایانی سروده ای زیبا از شادروان استاد مُلامهرعلی خویی .
حضرت علی علیه التّحیه و السلام یاوَرتان