شیطان بساطتت را بیا برچین از این دنیا
درس شرارت می دهیم اکنون تورا هم ما
دست تورا در شیطنت از پشت می بندیم
هرکس خودش تعریفی از اهریمن است اینجا
دیو سیاه ونحس خودخواهی ببین کرده
این بچه های تُخس حوا را همه اغوا
خشکیده در ما چشمه های روشن احساس
مردابهای کینه شد درقلبمان دریا
درآتش نفرت درختان صفا خشکید
کشتار گل درباور جنگل شده زیبا
اینجا کبوترها کنار دانه می میرند
مشتی مترسک مانده و دلشوره ی صحرا
شیطان تو بنشین لحظه ای را استراحت کن
وقتی ندارد نسل ما از سرکشی پروا
عفریته هایی درلباس آدمی هستیم
کشتیم ازدم حس پاک آسمانی را
ابلیس هم می آورد کم پیشمان گاهی
ازدست ما حتی خداهم رفته دراغما
ظالم ندارد سیری از کشتار مظلومان
می بارد از چشم زمان خوناب سیل آسا
فقروفلاکت درد و بدبختی زده چادر
درخانه های عاری ازخوشبختی تنها
پیچیده بوی گند فحشا درتن عالم
سرمایه اش مشتی گناه ویک جهان رسوا
زخم زمین محصول بی رحمی انسانهاست
لبخند شاد صلح وآرامش شده رویا
مثل شبی بی ماه تاریکیم و دلمرده
ردی نماند از روشنی در قلب آدمها
مادرکلاس شر همه شاگرد ممتازیم
شیطان بساطت را بیا برچین ازاین دنیا
✍️ جمیله عجم (ب.و)
سلام وقت بخیر
واقعا انسان یعنی همان موجود دو پا عالمی دارد .
غیر قابل پیش بینی است
نظراتش به نفع خود نباشد به ضرر خود هم نیست .
کلا موجود جالبی هستیم .
و در حرف کم نمی آوریم .
چند روز پیش فیلم کوسه ای را میدیدم که دنبال لاکپشتی کرده بود و لاک پشت را به سمت قایق انسانها هول میداد وقتی قایق ران لاکپشت را دید متوجه شد کوسه قصد کمک داشته چون تور ماهیگیری دور گردن لاکپشت پیچیده شده بود و گردنش را بریده بود .
واقعا کوسه چه فکری در مورد انسانها کرده . آیا فکر کرده انسانها موجوداتی مهربان هستند و به لاک پشت کمک میکنند .
برقرار باشید .