سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

يکشنبه 4 آذر 1403
    23 جمادى الأولى 1446
      Sunday 24 Nov 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        يکشنبه ۴ آذر

        دو شعر

        شعری از

        سیده نسترن طالب زاده

        از دفتر پراکنده ها نوع شعر غزل

        ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ ۱۹:۰۸ شماره ثبت ۱۳۲۸۴۷
          بازدید : ۲۰۳۸   |    نظرات : ۰

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه


        "ویرانی"
        ای خوشه ی عرفانیم، پر کُن اتاقم را
        در خانقاه خود بِبر، این احتراقم را
        من از عدم از دوردستی خسته می ایم
        با خون دل روشن نکن، هرگز، چراغم را
        ای بوسه های سربی ات،  آفاق ربانی
        در باژگونی ها بخوان، رنگ رواقم را
        ای شیوه ی شیوایی وهم پری رویان
        گهواره ای در آب، میگرید فراقم را 
        آلوده کُن گیسوی رحمانی به جام ای دوست!
        در آتش اش، شاید ببینی اتفاقم را

        میزان آبیفام موعودیست در جان ها
        هش دار!، تا ویران نمانی این محاقم را..
         
        ☆☆☆
         
        "کهکشان ها"
        تا قضا جان سخن باشد، قدر شمشیر علم
        کهکشان ها خار آید در کف ات با تیر علم
        گرچه در خون تو، انحای رعیت بازی است
        خوی سنگین تو محبوس است با زنجیر علم
        هر زمان اندیشه را در کار دانش دار تا
        بختْ بیدارت شود، آسوده با تقدیر علم
        دانشی مردی اگر،در بیشه ی ببران بخوان
        شیرزن هر دم خدا بار اورد با شیر علم
        در پی آزادگی ماندی اگر، پیروز و سرو
        نام و یادت تا ابد، در جانپناه میر علم
        یا مکن با پیل بانان دوستی یا پی بکن
        خانه ای گسترده بهر نام عالمگیر علم
        گنگ و خاموشست بی ایمان، دل تاریخ آه
        کور و افلیجست بی دانش، بخوان تاثیر علم
        در زمین و آسمان، زیبارُخان ارزانی اند
        شاه باشد انکه دارد در قَلم، تصویر علم
        آز دار و خوش بنوش از ورطه ی ادراک ها
        تا جوانی کوش در آگاهی و نخجیر علم
        زردگو و زردرو و زردخُلق و زردفکر؟!
        گوهر دانش بجو، زر میکند، اکسیر علم

         
        ۲
        اشتراک گذاری این شعر

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        2