جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر سیده نسترن طالب زاده
آخرین اشعار ناب سیده نسترن طالب زاده
|
"دشتهای سوسن"
من دشتهای سوسن و باران، برادرم
او یاس صورتیست، همانند مادرم
با هر قلم نهال بهاریست غرق باد
با واژه ها، نواخته، اقصای پیکرم
دور از منست و باز، به دستهاش مومنم
طعم مقدسی است به اوقات دفترم
قلبش سپید و مَحرم و آیینه گون و زر
جانش بلند و شرابه ی او، جام باورم
هر جا رود، روانه شوم تا طلوع او
با من بمان، برادر من!، نام دیگرم!
» مشقی بر غزل زیبای جناب استاد بهمنی معزز، تقدیم به ایشان با مهر بسیار«
♡♡♡♡♡♡♡♡
"نماز آهو"
من
نماز آهو خواندم وُ تو را فراموش نکردم،
و به غازهای مهاجر سپردم باز
به منقار شیرین تنهایی ات
بوسه بی افشانند
.
.
.
تو ستاک نیلوفری!
به بستر اثیری یک عطر
که از عبور نسیم خزان نمی ترسد
آه،،،
که لبان منبسط اشک
به گوشواره های ترنم
سرودها می خواند:
سیاهْ من
سفیدْ تو!
شاه تو!
نگار من
.
.
.
من به دنج شبانه،
به قرنهای هماره
به مهر دوباره
به سکوت گرم رگان ات،
خورشید می ریزم
و فکر می کنم
هر صبح
تمام مردان، مهربان هستند.
|