سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

يکشنبه 18 شهريور 1403
    5 ربيع الأول 1446
      Sunday 8 Sep 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        يکشنبه ۱۸ شهريور

        شمس و مولا

        شعری از

        محمد جواد خردمند خرم دستان

        از دفتر شعرناب نوع شعر دلنوشته

        ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ ۱۷:۰۶ شماره ثبت ۱۳۱۰۸۷
          بازدید : ۵۹   |    نظرات : ۳

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر محمد جواد خردمند خرم دستان
        آخرین اشعار ناب محمد جواد خردمند خرم دستان

        صنما با چه زبانی من تو را خوانم و آیی
        به چه راهی و چه رسمی بهر من رخ بنمایی


        به چه ترفند و چه مکری به چه سازی و چه رقصی
        به چه حیلت به چه قولیست که در چنگ من
        آیی


        چون تو آیی به چنگم چون که گیرم به کمندت
        بنوازم سر و رویت چون تو معشوقه مایی


        چون نشینیم من و ماه همه هر شب به تماشا
        به جهان فخر فروشم ‌که تو الگوی وفایی


        قول رب و شوق ایمان قبض و بسط هر دم من
        به چه لفظی به تو گویم که تویی خوف و رجایی


        چو منم شمس و تو مولا خانه ات قبله من شد
        کعبه را من نپرستم چون که تو راه خدایی


        جان دستان در دو دستت این تو و این نشتر عشق
        هرچه خواهی تو بفرما که تویی مقصد غایی
        ۲
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        عباسعلی استکی(چشمه)
        سه شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳ ۱۸:۲۶
        درود بزرگوار خندانک
        ساسان نجفی(سراب)
        سه شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳ ۱۴:۲۹
        درود بر جناب خردمند عزیز..
        زیبا و دلنشین سرودید..
        خندانک خندانک
        مهدیس رحمانی
        چهارشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۳ ۰۱:۳۰
        درود بر شما خندانک
        بسیار زیبا و ناب نگاشتید خندانک خندانک

        این بیت از مولانا برایم تداعی شد :

        بروید ای حریفان بکشید یار ما را
        به من آورید آخر صنم گریز پارا
        به ترانه‌های شیرین به بهانه‌های زرین
        بکشید سوی خانه مهِ خوبِ خوش‌لقا را

        برقرار و پیروز باشید
        خندانک خندانک
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0