سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 6 مهر 1403
    24 ربيع الأول 1446
      Friday 27 Sep 2024
      • روز جهاني جهانگردي
      مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

      جمعه ۶ مهر

      برگی به روی دریا

      شعری از

      بهمن بیدقی

      از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد

      ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ ۰۷:۳۰ شماره ثبت ۱۳۰۶۵۴
        بازدید : ۵۴   |    نظرات : ۲

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر بهمن بیدقی

      برگی به روی دریا
       
      برگی به روی دریا
      هنگامه ای ز موجها
      حال منست دراینجا
      مُفت که به چنگ نمی آیند ، اوجها
      اینقدر باید رسوا شوند پوچها ،
      اینقدر باید سوا شوند پَرچ ها ،
      تا که آدم ، نائل شود به برج ها
       
      برجهای آسمانی
      درآنهمه جهنم ،
      درآنهمه بهشتها ،
      چقدر آدم مشغول به حیاتند
      بعضی فردند ، بعضی هم هستند زوجها
      بعضی چُمباتمه زده اند ز افسوس
      همراه با ، خجالتند به کنج ها
      همه به زیر دیدگان خدا
      بدون پلک اند آن نگاههای تیز
      عجب عدالتی اینجا نهفته
      دربین موج و فوج ها
      اینهمه آدم خود دریاهایی اند ،
      بعضی شیرین بعضی شور
      شورَش را درآورده اند بعضیا
      بعضی زجنس خاکند که نور شدند
      انبوهی نوری خاکی !
      توان ندارند وگرنه هنوزهم ، ز کینه ،
      بدون هیچ سکینه ،
      شاخ میزدند
      به دیگری
      شاخ و شانه کشیدن مثل قوچ ها
       
      چشمها که حیرانند زینهمه شگفتی
      چشمها نگاه میکنند ،
      چپ چپ به تصویرِهمه عقاید
      زیرچشمی همراه با رعب
      نگاهی خالی و، بسان لوچها
       
      بهمن بیدقی 1403/3/20
      ۲
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      محمد باقر انصاری دزفولی
      سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ ۱۴:۱۸
      سلام شاعرواستادعزیز
      قوالعاده زیبا بود
      قلمتان همیشه توانا
      درپناه خدا
      خندانک خندانک خندانک
      بهمن بیدقی
      بهمن بیدقی
      سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ ۱۷:۳۰
      با سلام و عرض ادب و احترام استاد ارجمند
      بزرگوارید قربان
      بینهایت سپاسگزارم از نظر پُراز لطف و محبتتان
      شاد باشید و مؤفق و سلامت
      ارسال پاسخ
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      1