شنبه ۳ آذر
تهمتن شعری از بهمن بیدقی
از دفتر شعرناب نوع شعر ترانه
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ ۰۵:۵۶ شماره ثبت ۱۳۰۵۰۰
بازدید : ۹۳ | نظرات : ۸
|
آخرین اشعار ناب بهمن بیدقی
|
تهمتن
سالار رضایت شده این قلب تهمتن
در حرب ، تهمتن
چون سرو، تهمتن
گاهی ماجراجوست چو تن تن
یکریز شناورست به دریای سماوی
نمی بینی که یکریز تر است تن ؟
من فقط خدا را می پرستم
به قیمت حتی ،
بریدن سر از تن
اعتقادِ زیبا ، چه زیباست
خوبست ،
مردانگی های یک قلندر
خوبست ،
که ز هر کلان ،
شود کلان کلانتر
خوبست ،
ز این اوهام و هوسها ،
خود را به صراحت و سریعاً رهاندن
مارمولک بودن ، هیچ خوب نیست
باید که گریخت ،
ز سیاست سمندر
خوبست ،
خود را درسیره ی پهلوان نهادن
خوبست ،
که نفوس بدقلق را ،
برهمان جای خویش نشاندن
باید زیور شود ایمان به هر روح
باید زینت شود تقوا به هر تن
بهمن بیدقی 1403/3/15
|
نقدها و نظرات
|
با سلام و عرض احترام هنرمند بزرگوار بینهایت سپاسگزارم از محبت بی پایانتان سلامت و شادمان باشید | |
|
با سلام و عرض ارادت استاد گرانقدر بزرگوارید بینهایت سپاسگزارم از محبت بی پایانتان و با سپاس فراوان از بداهه ی زیبایتان سلامت و شادمان باشید | |
|
با سلام و عرض ارادت آقای حاجی پور گرانقدر بزرگوارید بینهایت سپاسگزارم از محبت بی پایانتان سلامت و شادمان باشید | |
|
با سلام و عرض ادب هنرمند بزرگوار سپاس | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
درودبرشما جناب بیدقی
بسیارزیبابود