جمعه ۲ آذر
پسر با ادب شعری از بابک خنشا
از دفتر پندآموز نوع شعر مثنوی
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ ۱۴:۵۱ شماره ثبت ۱۳۰۲۴۷
بازدید : ۷۳ | نظرات : ۰
|
آخرین اشعار ناب بابک خنشا
|
🌸بود از بهر پدر گل پسری
پسر با ادب و باهنری
🌸آن پسر بود چو باران بهار
با محبت، مهربان و پرکار
🌸هر سحرگاه بیامد لب جوی
تا دهد آب به کشتزار عموی
🌸چون عمو بود همیشه بیمار
او توانش نبود بر این کار
🌸بعد می رفت مغازه ی بابا
بهر چرخاندن امر آنجا
🌸بهر مادر خریدی میکرد
سوی منزل، راهی می کرد
🌸پس از آن می رفت سوی مکتب
بهر علم و معرفت او تا شب
🌸هم مردم راضی از او، هم مادر
هم معلم، هم عمو، هم پدر
🌸بست عمویش چشم از این دنیا
و نه زن بود، نه فرزند او را
🌸همه اموالش را داد پسر
و پسر گردید زان پس مهتر
🌸نیکی گر بدون منت باشد
لطف ایزد، بینهایت باشد
"بابک خنشا"
|