جمعه ۲ آذر
علم شعری از داریوش خطیر
از دفتر آویشن نوع شعر دوبیتی
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۲ ۱۹:۴۹ شماره ثبت ۱۲۹۰۲
بازدید : ۸۵۴ | نظرات : ۵
|
آخرین اشعار ناب داریوش خطیر
|
دل هایمان خزه گرفت
در مرداب بی غزل
و سکوت شعر
زیر سایه تکرار
و بی صدایی رنگین کمان
به زانو نشستیم
در بی سهمی ستاره ها
و بی ثمری گل های جالیز
و عقیم ماندن روزها
تا شهاب ها
از راه برسند
هیچ کس
هیچ کس
جکایت ما را نخواهد خواند
وقتی
دل به مترسک ها می بندیم
و شقایق ها پله می شوند
در مسلخ آفتاب گردان ها
تا زنده ماندن لاک پشت ها را
به شبنم برسانیم
خواهیم نشست
به انتظار بهار
در وحشت فردا
و بی گناهی نگاه ها
.و زلالی واژه ها
نه
نه
این راه به ترکستان است
می روم
تا رویا هایم تمام شوند
و ثانیه های قلب
و
زجر ها به مستی برسند
و مستی
به رویای تو
درد
بودن
یا نبودن نیست
زخم
تنهایی است
میان عروسکان بسیار
و علم های بیشتر
تنها فضلیت ما
تر شدن
فصل به فصل چشم هاست
در
هزارتوهای هزار و یک شب
از خراش تیغ
تا زخم شمشیر
تاب می آوریم
بر مداری عروسک وار
به کجا خواهیم رسید؟
در انبوه خزه ها
مرداب ها
واحه ها
بی هیچ تپشی
به غرش پژواک های دیروز دل خوشیم
و امروز
و فردا را می بازیم
زیر سایه های علم های سیاه
برای مریمی که فرزند فردا را دارد و ابرها را با رنگین کمان به خط خطی سپیده می رساند
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.