شنبه ۳ آذر
سرای امید شعری از داماد خراسانی
از دفتر الهینامه نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ شنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ ۱۳:۱۶ شماره ثبت ۱۲۸۹۸۲
بازدید : ۱۲۰ | نظرات : ۱
|
آخرین اشعار ناب داماد خراسانی
|
ز ما خطیئه و امّید دستگیریها
از او حجاب خطابخش پردهداریها
نموده بنده جهان از گشادهرویی خویش
به بند گشته جهانش ز گلعذاریها
کمی ببار، که اقلیم خشک پاییزم
تو ای سحاب تراوندهی بهاریها
به شکر روح و دمی کاو دمیدی از جانت،
به سر هوای جهاد است و جاننثاریها
مگیر سستیمان از سخاوتت به حساب،
که بحر رحمتی و کوه بردباریها
ز خلق بوده همیشه خطا و توبهی بعد
و از تو بخشش و ایتاء رستگاریها
پسِ حجاب، مگرد از دو دیدهی داماد
ز ما مگیر سرای امیدواریها
دامــاد خراسانی
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.