يکشنبه ۲۷ آبان
بهشت زهرا شعری از مریم فتحی پور دیچان
از دفتر مستی تاک نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ ۱۳:۰۳ شماره ثبت ۱۲۸۲۸۰
بازدید : ۲۴۴ | نظرات : ۲۹
|
دفاتر شعر مریم فتحی پور دیچان
آخرین اشعار ناب مریم فتحی پور دیچان
|
*بهشت زهرا
اینجا
داستان زندگی
به آغاز خود مي رسد
درست بر سطر اول
آنجا كه قلب بازماندگان
از درد
ماغ مي كشد
و اجساد
در طبقات خالي مي شوند
شمیم مرگ
ذهن فرتوتی را می نوازد
غسّال
قابله ایست
با چشمان روشن
که نوزادانش را یکی پس از دیگری پس می گیرد
*بهشت زهرا
خاک اینجا مقدس است
هر مقبره دریست به
درگاه حضرت دوست
هر قبر آینه ایست رو به آسمان
هر قبر سجلدیست
دفتر خاطراتیست
*…
بهشتی ترین نقطه ی شهرم
روزی میهمانت منم
جمجمه ام خالي
و بعد پر خواهد شد
از ذراتت
و از تمام لغات اصيل
پر و خالی از
مفعول و فاعلات و مفاعيل
و من
شاعر قطعاتت
و شعرهایم
ردیف هایت
مرا در کدامین قطعه و ردیفت ماوای می دهی ؟
*بهشت زهرا
سرزمینت
مزرعه ی لاله هاست
سرسرای
شهیدان و گمنامان
سروهایی که در خاکت ریشه دوانده اند
هنرمندان پیچک گلدان هایت
و آتش نشانانی که
پس از سوختن
برایت فانوس هبه می کنند
بی شک خاکت دواست
امنی
من با طیب خیال
عزیزانم را به روزگارت سپرده ام
شاید
بهشت روزی
از بالای بام تو طلوع کند
|
نقدها و نظرات
|
ممنونم از خوانش شما شازده خانم | |
|
درودها شاعر | |
|
سپاس از لطف شما | |
|
سپاسگزارم شاعر | |
|
ممنونم از خوانش شما | |
|
ممنون از خوانش شما شاعر | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.