بنام خدا
یاندی جسمیم آتشِ عشقینده درمان ایسته رم
جانیمی آلدون آپاردون آیری بیر جان ایسته رم
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
مهریله دوستاغه سالدون قالمیشام ویلان پری
زلفون ایله چک سورونسین جسمِ بی جان ایسته رم
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
لطفیله آزاد قیل روحیم چِخارت زندانیدن
عشقیمی کونلوندا سالسین شعله، سوزان ایسته رم
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
رحم قیل هجروندا یاریم گور نه حاله دوشمیشم
آق یاناق پسته دوداق دُر تک زِنخدان ایسته رم
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
ایله سَن کِئفلی منی بزمِ محبتله نولار
من الیندن بیر چاخیر پیمانه خندان ایسته رم
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
انتظار وصلون ای گول آ رتیریب افکاریمی
آ ی جمالوندان تجلی نور احسان ایسته رم
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
آ یریلیق دان گوزلریم گریان اولوبدور روزو شب
بو تمنای وصاله عشقِ نالان ایسته رم
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
درده دوشسیدون بیلردون دردمندلرغصه سین
غم چکنلر سفره سینده اول کی میهمان ایسترم
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
یوللارام بادِ صبادن من سنه هر گون سلام
طُرّه وی آچ وِئر یِئله من عطرِ جانان ایسته رم
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
بیر قاییق وِئررم محبتله سنی غرق ایتمسین
عشق دریاسیندا اوزسین سنله بی جان ایسترم
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
آتشِ عشقی اوتورتسین جانُوا گیزلینجه یان
شعله سیز اود دا یانان قلبیوی درمان ایسته رم
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
بیر منی دیندیر دانیشدیرعشوه لی نازلی صنم
عشق سوداسینده سندن عهد و پیمان ایسترم
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
بو گوزللیک یوخ زلیخاده سن آ چما چهره وی
من سنون تک ماه روی پاکدامان ایسترم
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
گزمگه چیخمیش سنیلن باغدا بیر گون ال اله
بو فرامرزی بزه نمیش مثلِ شاهان ايسته رم
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-
(ترجمه فارسی)
سوخت جسمم از آتشِ عشقت درمان می خواهم
جانم و ازمن گرفتی بردی جان دیگری می خواهم
❤
با محبت زندانی ام کرده ای ویلان مانده ام ای پری
باگیسوانت این جسم سوخته وبی جان من و روی زمین بکش ازت میخواهم
❤
لطف کن این روحم را از زندان آزاد کن
عشقم را دردلِ تو شعله ی سوزان انداخته می خواهم
❤
رحم کن درعشقِ تو جانانِ من ببین به چه روزی افتاده ام
لُپ های سفید لبهای پسته وار وزنخدانِ مثل دُرّ ازتو می خواهم
❤
تو مرا مست کن در این بزمِ محبت چه می شود
من از دستِ تو یک پیمانه چند ساله خندان می خواهم
❤
انتطارِ وصل تو ای گل فکرم را زیادتر کرده است
ازجمالِ مثلِ ماهت تجلی نور احسان می خواهم
❤
از جدایی تو چشمانم شب و روز گریان است
به این تمنایِ وصال عشق را حیران می خواهم
❤
اگر به درد می افتادی میدانستی غصه دردمندان را
در سفره ی غم کشیده ها باش که تورا میهمان می خواهم
❤
من هر روز ازبادِ صبا برای تو سلام می فرستم
طرّه ات را به طرف باد گیرد من عطرِ دلدار را می خواهم
❤
یک قایق می دهم با محبت برایت که غرقت نکند
در دریایِ عشق می خواهم بی جان با تو شنا کند
❤
وآتش عشق درجانت بنشاند پنهانی بسوز
قلبِ سوخته ات درآتشِ بی شعله را درمان می خواهم
❤
یک کم به من خطاب کن وبامن صحبت کن ای صنمِ با عشوه ی من
در سودایِ عشق از تو عهد و پیمان می خواهم
❤
این زیبایی را زلیخا هم ندارد تو چهره ات را بازنکن
من مثلِ تو ماه روی پاک دامن می خواهم
❤
یک روز تورا به سیاحت در باغ دست به دستِ
فرامرز که خودش را مثلِ شاهان بَزک داده است می خواهم
❤
چوخ گوزل
شاعرانههایتان ماندگار بزرگوار