هــدف دشـمـنـم بــود ؛ اصـابـت نـکـردم
همـان آشــنـاییــست کـه دقّــت نـکـردم
فـروخـتم بـه او لـطف ، غمش را خریـدم
ولـی جـار زد و گـفـت : مـحـبّـت نـکـردم
بـه طــرز فــجـیـعـی ؛ خــرابــم بــکـردند
مــلامــت شـنـیــدم ! شــمـاتـت نــکــردم
نـکـوب هـی لـگـد را بـه بـختـم دغـلکـار
گـم و گـور شـو تا فحـش حـوالت نکردم
اگــر چــه بــرنــجـیــدهام از جـمــاعــت :
بــه شــخـصــه کــسـی را اذیّـت نـکــردم
بگویند فـلان کس شـرورسـت ، ولی من :
بــــدون ادلـّــــه ؛؛ قـــضــاوت نـــکـــردم
مـُــطـــیـع مـُــطاع جـــفـاجـــو نـــبــودم
جــفـا هــم چــو بـر بی بـضاعـت نـکـردم
بــه جـلــــد صــداقــت در آمــد ، مـُـــزوِّر
دگـــر بــا حــمــاقــت ؛ رفــاقــت نـکــردم
نـــداری بــصـیـرت مـده پـنــد به کــوران
مــن کــور خــودم را نــصـیـحت نـکـردم
سـر انـگـشتِ خـوبیِ دوسـتان کـفافـست
بــدی دیــدم آنــقــدر ؛ کــفایـت نـــکـردم
نیشملامت
یزدان_ماماهانی
سرایش۳_۹_۱۳۹۹
فعولن_فعولن_فعولن_فعولن
_🎼🎸گیـــتار بـیتــــار🎸🎼_
بسیار زیبا و جالب بود
پر معنی و گلایه آمیز