مینای مینودوست
مینا میگفت : مینو را دوست دارم
اگر مینو نبود دنیای فانی ،
مفت نمی ارزید بی شک
بهرِ این دنیای فانی ،
به دنبالِ یه تمثیل بودم ، یافتم
شاید بهراینست ، بازیهای پُر از فنای ،
" دومینو" را دوست دارم
جهانی بی نور را دوست ندارم
من که خفاش نیستم ،
تا تاریکی ، برایم مژده باشد
منم غلتان دراین دنیای فانی ،
شاید از بهرِهمین است ،
پینو* را دوست دارم
من درمیان این سرابهای ، دنیای فانی
نقشبازی کردنِ دنیا را دیدم
شاید بهراینست درآن دشتِ پُرازبلا و بی آب ،
لبهای همه عطشان و،
تینو** را دوست دارم
اینهمه ، سراهای مجلل ،
برایم هِلِ پوکی هم ، ارزش ندارند ،
بهراینست ، دراین فانی کده که نامش دنیاست
زینو*** را دوست دارم
اسمِ دیگرِ دنیا ، حیات است
اما آخرت ، بی شک پُر حیات تر
بهراینست آن سرای پُر از ژینو**** را دوست دارم
*پینو= کشک (فرهنگ معین)
**تینو= تشنه
***زینو= نوعی جامه ٔ پشمینه که غُرَبا و مساکین میپوشند
****ژینو= زنده ، زندگی بخش
بهمن بیدقی 1402/7/15
بسیار عالی ست
موفق باشید