يکشنبه ۴ آذر
ماه دریده گی شعری از محمد حسنی
از دفتر حیا نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۳۰ شماره ثبت ۱۲۶۹۹۳
بازدید : ۲۲۲ | نظرات : ۱۸
|
آخرین اشعار ناب محمد حسنی
|
پشت آن ابرهای امید
این ماه خیانتکار پنهان بود
این را از ناله های
مادری در می یابم
که از سختی روزگار
و کمر خم اش
هر شب در زباله فرو می رود
که مشت اش
به بی پرده گی ماه
و دهان کجی روزگار
مشابه مشتی برای قیامی بود
برای پرده داری
اما کدام دریده گی
مثل حال
که شان و شرافت و نجابت او
شده آشغال
این نازلترین احیای بقا
و نادرترین بازیافت زباله
در قرن ۲۱ است
حال دست هایت را
مشت و باز کن
و درون این آشغال را خوب بگرد
اما اینبار معتقدتر
و نه از روی سیری
بلکه از روی گرسنگی
این جهان هوشمند است
پاسخ هر چیزی را می دهد
محمدحسنی
|
نقدها و نظرات
|
سپاس استاد مستدام باشید | |
|
درود استاد مهدی پور سپاس از شما | |
|
درود بر شما ادیب رحیمی سپاس از شما | |
|
سپاس استاد انصاری مستدام باشید | |
|
درود ادیب صدری سپاس از حضورتان | |
|
درودتان | |
|
درود جناب صدقی سپاس از نظر ارزنده شما | |
|
استاد حاجی پوری عزیز سپاس از شما و حضورتان | |
|
سپاس از حضور شما ادیب زند در پناه خدا | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
اجتماعی زیبا و با شکوه بود