جمعه ۲۵ آبان
ثمرقند شعری از سید علی نقوی
از دفتر آیینی نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ ۱۵:۵۷ شماره ثبت ۱۲۶۵۲۶
بازدید : ۱۴۰ | نظرات : ۱۵
|
آخرین اشعار ناب سید علی نقوی
|
تقدیم به آنکه از حُسن و ملاحت حَسن(علیه السلام) نام گرفته است:
وقتی هجای پس از (لب) تو (خند) می شود
راه نفس کشیدن من بند می شود
دل دادن به تو چقدر بی اراده بود
این ماجرا به گوش دلم پند می شود
تو مثبتی و من ز سر عمد منفی ام
این اختلاف باعث پیوند می شود
مثل نهال نام تو را کاشتم به چین
دیدم که این درخت (ثمرقند) می شود
یوسف، مسیح و نوح گدایند پشت در
نرخ نگاه نیمه ی تو ، چند می شود
فرقی نمی کند همه بود پیش من
وقتی تو نیستی که نبودند ، می شود
انشا نوشته ایم ن مثل ندارها
امضا نموده ای همه دارند* میشود
رخ پیش از آفتاب مکن عاری از نقاب
اخلال در نظام خداوند می شود
*دارا شدن
|
|
نقدها و نظرات
|
درود و سپاس🙏💐🌹
ممنون از بذل محبتتون
بله درست میفرمایید اشاره ای که مشخص کننده باشه وجود نداره و شعر همون طور که فرمودین کلی هست🙏
خیلی متشکرم از تذکری که عنایت فرمودین🥰 | |
|
درود و سپاس جناب نجفی 🌹🙏
لطف دارید
گوارای وجوود😊🙏💐 | |
|
درود و سپاس🌹🙏💐
نظر لطفتونه جناب حاجی پوری متشکر🙏🙏🙏🙏🙏 | |
|
عزیزی داداش گلم 🌹💐🙏
نظر لطفتونه سپاسگزارم😊🌴 | |
|
سلام خانم رحمتی🙏🌹💐
گوارای وجود مرسی از بذل محبتتون لطف دارید😊🥳☺️
درس پس میدیم🙏 | |
|
درود و سپاس جناب شیخی💐🙏🙂
ممنون از عنایتتون | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
دلنشین و زیباست
جسارتا شعر کلی نبود؟
خود سروده اشاره ای به ساحت مقدس حضرت کریم اهل بیت نداشت؟