جمعه ۲ آذر
جهاد نفس .. شعری از جواد مهدی پور
از دفتر آینه ها بیدارند نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ ۰۹:۳۹ شماره ثبت ۱۲۵۷۵۴
بازدید : ۳۷۰ | نظرات : ۱۰۴
|
آخرین اشعار ناب جواد مهدی پور
|
بسمه تعالی
عمـر سر کردم که روزی از گریبان سر بر آرم
مثل موری ناتوان از شوقِ شُکرش پَر بر آرم
در کتابِ آفـرینش ، با بصیرت می کنم غـور
تا به معنی راه یابم ، دود از این دفتر بر آرم
دل برای سکّه ی کم قدرِ دنیا ، خوش نسازم
بیشتر خون می خورم چون غنچه ی رُز ، زَر بر آرم
بس که بنیادِ جهانِ عـاشقی دارد تزلزل
کشتیِ دل را از این دریای بی لنگر بر آرم
فصلِ باران چون صدف لب بر دعا تا می گشایم
مثلِ غوّاص از دهانِ آب ، صد گوهـر بر آرم
دل ، دو نیم از آه سازم با شَرنگِ ذوالفقار ت
در جهادِ نفس با خود ، تیـغِ پُـر جوهـر بر آرم
ساده کردم لـوحِ دل را بی خیالِ آرزو ها
هر نفس از سینه تا آیینه ی دیگر بر آرم
در نبردِ چابکِ شمشیر و خون ، ساکت نمانم
زخمِ ناحق هر کجا لب وا کند ، خنجر بر آرم
می کنم خود را در این عبرت سرا پامال ، عمری
تا سر افرازانه پرچم ، در صفِ محشر بر آرم
|
|
نقدها و نظرات
|
سلام و احترام محضرتان استاد گرانمهرم بانو عجم ممنونم از حضور سبز و شاگرد نوازی هایتان زنده باشید به مهر درود هااا | |
|
سلام و احترام استاد حکیم گرامی سپاسمند مهر حضور سبزتان هستم سر بلند باشید به مهر | |
|
سلام و احترام استاد عزیزیان گرامی سپاسگزار مهر حضور سبز و حسن نظران هستم سر بلند باشید به مهر | |
|
سلام و احترام دوباره محضرتان استاد حکیم گرانقدر حضور گرمتان مایه دلگرمی فراوان و موجب خرسندی ست در محضرتان درس پس می. دهم سلامت باشید | |
|
سلام و احترام محضر شما استاد گرامی جناب اکرمی عزیز ممنونم از حضور سبز شما از حسن نظرتان سپاسمندم پیروز باشید به مهر | |
|
سلام و احترام محضرتان جناب استاد انصاری عزیز ممنونم از حضور سبزتان زنده باشید به مهر درود هاا | |
|
سلام و احترام جناب استاد حسنی گرامی سپاسمند مهر حضور سبزتان هستم سر بلند باشید به مهر | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
درودبرشما جناب دکترمهدی پورعزیز
عارفانه ی بسیارزیبایی بود