یوم الجزا حسین عیادت نمیکند
از آن که روضه خوانده و لعنت نمیکند
گر جرعهای مرام نداری نیا ، حسین
با غیر با مرام رفاقت نمیکند
وقتی که بی عمل شدی و روضه میروی
این گریه ها به حشر شفاعت نمیکند
آیات مصحف است و قبولش نمیکنی
این شعر من تو را که هدایت نمیکند
دستش بده بهانه به محشر در آن میان
عباس بی بهانه جدایت نمیکند
واصل شدم به آن تن بی سر در این سپاه
با سر کسی نماز ، جماعت نمیکند
پیروز جنگ روز دهم بوده او ، کنون
فردی ز ابن سعد حکایت نمیکند
میگفت او رضاً برضائک در آن میان
افتاده بر زمین و شکایت نمیکند
گر رو به کربلا بکنم سجده بیگمان
ما را فقط عقیله ملامت نمیکند
پاداش یک حرم که مشخص شود کسی
دیگر به جز حسین زیارت نمیکند
نزدش سخی گدا و گدا شد سخی ولی
هر حاتمی همیشه سخاوت نمیکند
پیغمبران اجازه از او داشتند ، کس
جز با اجازهاش که رسالت نمیکند
چایی بریز نوکر ارباب بیکفن
زیرا کسی به جز تو عبادت نمیکند
قانون بندگی است رضایت به هر بلا
سردار رو سیاه رعايت نمیکند
علیرضا نقدی
سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت
خورشید تابان خراسان، ضامن آهو ، یاوردرمانگان و بیچارگان
حضرت امام رضا علیه السلام
را تسلیت عرض می نمائیم