پنجشنبه ۱ آذر
|
دفاتر شعر آرزو عباسی ( پاییزه)
آخرین اشعار ناب آرزو عباسی ( پاییزه)
|
ما آدمهای سادهای بودیم
و نَسَبِمان
به هوای شهری میرسید
که آزادی میآورد
نازی!
بهتر است
لهستان را فراموش کنی و
«زیر چتر من بیایی»
تا این بارانی که به زور
در دهان ابرها چپاندهاند
آشویتس را برایت رقم نزند...
تو را به خدا نترس
جنگ تمام شده اما
هنوز هم بعد از سالها
از دهان این تاریخ
بوی لاشهی گندیده و
طاعون میآید
جوبهای خیابان را پوزهبند زدهاند
من به خانه برگشتهام
و با هیاهوی هیچ گنجشکی
هوای تو
از پنجرهی زخمی اتاق
بالا نمیآید
حوصله کن!
داستان به اینجا ختم نمیشود
من از همان اول
برای همین آمده بودم
که بگویم
مشکل از جای دیگریست
فقط
تو را به خدا نترس
حقیقت این است
از خواب که بیدار شویم
هیچ سقز خوشبویی
تلخی این هذیانهای شبانه را
از بین نخواهد برد
«حال و هوای خوابمان خیس است»
.
.
.
هیس!
تو را به خدا نترس
ما که کاری نکردهایم
رفته بودیم سراغ آینه را
از چشمهی کور قصه بگیریم
که سینه به سینهی چاه در آمدیم
یادم نیست کِی
و در کدام شب
بهار
آسه آسه پلکاش افتاد
و ما
خواب دانههای انار را
در دستان زَهرهتَرَک شدهی باغ دیدیم
هنوز هم
بعد از آن شب کذایی
این پاییز است
که همیشه به ما میآید!
آرزو عباسی(پاییزه)
|
نقدها و نظرات
|
🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻 💙💙💙💙💙💙💙💙 🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵 💐💐💐💐💐💐 🌼🌼🌼🌼 💟💟💟 ❤️❤️ ❤️🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 🌺🌺🌺🌺🌺 🪻🪻🪻🪻 🌼🌼🌼 🥀🥀 💮 | |
|
🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻 💙💙💙💙💙💙💙💙 🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵 💐💐💐💐💐💐 🌼🌼🌼🌼 💟💟💟 ❤️❤️ ❤️🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 🌺🌺🌺🌺🌺 🪻🪻🪻🪻 🌼🌼🌼 🥀🥀 💮 | |
|
💙💙💙💙💙💙 🩵🩵🩵🩵🩵 🩵💙💙💙 💙💙💙 🩵🩵 💙🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻 💙💙💙💙💙💙💙💙 🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵 💐💐💐💐💐💐 🌼🌼🌼🌼 💟💟💟 ❤️❤️ ❤️ | |
|
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 🌺🌺🌺🌺🌺 🪻🪻🪻🪻 🌼🌼🌼 🥀🥀 💮🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻 💙💙💙💙💙💙💙💙 🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵 💐💐💐💐💐💐 🌼🌼🌼🌼 💟💟💟 ❤️❤️ ❤️ | |
|
🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻 💙💙💙💙💙💙💙💙 🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵 💐💐💐💐💐💐 🌼🌼🌼🌼 💟💟💟 ❤️❤️ ❤️🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 🌺🌺🌺🌺🌺 🪻🪻🪻🪻 🌼🌼🌼 🥀🥀 💮 : | |
|
💙💙💙💙💙💙 🩵🩵🩵🩵🩵 🩵💙💙💙 💙💙💙 🩵🩵 💙🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 🌺🌺🌺🌺🌺 🪻🪻🪻🪻 🌼🌼🌼 🥀🥀 💮 | |
|
🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻 💙💙💙💙💙💙💙💙 🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵 💐💐💐💐💐💐 🌼🌼🌼🌼 💟💟💟 ❤️❤️ ❤️🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 🌺🌺🌺🌺🌺 🪻🪻🪻🪻 🌼🌼🌼 🥀🥀 💮 | |
|
زنده باشید عزیزم خدا عزیزان شما رو براتون حفظ کنه | |
|
خوبی از خودتونه ایشالا که همیشه خیر و خوشی باشه براتون همچنین سلامت و سرفراز باشید💐 | |
|
سلام و درود خدمت شما جناب انصاری ادیب والاقدر انشاءالله که سایهی سبزتون بر سر عزیزانتون مستدام باشه سپاسگزارم از حضور ارزشمند و پرمهر شما برقرار باشید و سبز | |
|
سلام و درود خدمت شما سرکار خانم بافقی سپاسگزارم از مهر شما برقرار باشید و سبز | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
خوشوقت شدیم از دیدار دوباره شما..
پیش ما بمونید.. 🥰
بسیار زیبا و جالب بود..
فضای بارونی شعرتون رو دوست داشتم.. و دنبال چتری براش نبودم..
بخش ابتدایی هم برام یادآور اتفاقات *انسان در جستوجوی معنا* بود..
شاد..سلامت و ثروتمند باشید