پنجشنبه ۲۴ آبان
سوز سرد شعری از مهدی رستگاری
از دفتر روزگاران نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۲ ۱۸:۴۲ شماره ثبت ۱۲۳۲۵۹
بازدید : ۱۰۲ | نظرات : ۸
|
آخرین اشعار ناب مهدی رستگاری
|
بسمه المهیمن
سوز سرد
شب است و از همه سو سوز سرد می آید
همه وجود ز سرما به درد میآید
هوای شهر کثیف است و بر سر مردم
همیشه بارشی از ریزگرد می آید
به نزد مردم دانای شهر خنده بسی
به طرح بی ثمر زوج و فرد می آید
به زمهریر خیابان هزار فکر و خیال
به ذهن خسته یک دوره گرد می آید
غم نداری و آثار شرم و بیماری
به روی رهگذر پیرمرد میآید
زنی که غلظت آرایشش طبیعی نیست
برون ز عکس مجلات زرد میآید
گرفته است گریبان خویش را مردی
ز دور و گرم مصاف و نبرد میآید
به شکل گیری بحران بلا بسی مهدی
ز طاق تیره وش لاجورد می آید
همه ملول و بد احوال و ناخوشند اینجا
شب است و از همه سو سوز سرد می آید
#مهدی_رستگاری
سی ام مرداد سال یکهزار و چهارصد و دو خورشیدی
بیست و یکم اوت ۲۰۲۳ میلادی
دفتر شعر روزگاران
۹۳۰
|
نقدها و نظرات
|
درود و سپاس بانوی گرامی. لطف عالی مستدام | |
|
درود سپاس جناب استکی عزیز | |
|
درود و سپاس جناب خسروی عزیز | |
|
درود و سپاس جناب انضاری بزرگوار | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
سلام و درود
احوال کنونیِ جامعه را
زیبا نکته سنج و حق پرداز سرودید.
به مددِ الهی سلامت و دلگرم و شاد باشید