جمعه ۲۵ آبان
جانماز از چین و از هندوستان بیفایدیه شعری از بهروز کیاروستا(کرجی)
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ۱۴:۰۷ شماره ثبت ۱۲۲۴۲۷
بازدید : ۳۷۵ | نظرات : ۱۵
|
دفاتر شعر بهروز کیاروستا(کرجی)
آخرین اشعار ناب بهروز کیاروستا(کرجی)
|
صحبت از شیر و پنیر و آب و نان بیفایدیه
بر من و ته، هم رفیقان و فلان بیفایدِیَه
فکر نکن کو این فلان و اون فلان منظور کیه
صحبت از هر کس کنی با هر زوان بیفایدیه
زل نزن چشمانمی میان، مقصدم معلوم نیه
جر بشی، پایین بیای، حدس و گمان بیفایدیه
صحبت گوسفند و مرغ کو قیمتش هر روزه یَه
حرف بی ربطی کو پیگیری ان بیفایدیه
صحبت پول و درامد کو میا سر خم میبو
صحبت قیمت بَتِن با هر جوان بیفایدیه
خانه و ماشین نگو کو قیمتش حد در میشو
باز حالیت گِردی یه یا کو همچنان بیفایدیه
صحبت از مزد و حقوق کارگر اصلا نَکِه
مطمئن باش چاره نیمبو ، گفتمان بیفایدیه
عمرمان گر عمر نوح باشه بازم رفتنییم
دِیبَینِ امثال ما در این جهان بیفایدیه
زیر گوش دادستان باید بوگیم ای بیخدا
با ته صحبت کردن از این داستان بیفایدیه
مشکل امروزهٔ ما چیزی جز اخلاق نیه
جانماز از چین و از هندوستان بیفایدیه
بهروز کیاروستا (کرجی)
|
نقدها و نظرات
|
سلام استاد این گویش تات کرجی هست زبان قدیمیای کرج اینچنینی بوده، الان کلاک کرج جزو معدود جاهایی هست که به این گویش گپ میزنن،
بیشتر این گویش ها در روستاهای اطراف هشتگرد رواج داره روستاهایی مثل فش نده، اردهه، سیبستان، ولیان، اجین دوجین، و چندین روستای دیگه
| |
|
سلام بانو نظر لطف شماست این گویش برای کرج قدیم و اطراف و حومه ساوجبلاغ فعلی هست | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
جسارتا گویش محلی نا آشنایی است؟