من هم از این وضع دلسردم ،دقیقا مثل تو
رود اشکم ،صخره ی دردم ، دقیقا مثل تو
بارها حرف دلم را گفته ام در شعرها
اعتراض خویش را کردم، دقیقا مثل تو
وصله ی ناجور کفش ناادیبان گشته ام
زیر بار زوج ها ،فردم ، دقیقا مثل تو
در فضایی که سلیقه صدر قانون میشود
تا کنون با صبر سر کردم ، دقیقا مثل تو
گاه میکارند و گه بالا و پایین میکشند
گوییا من مهره ی نردم، دقیقا مثل تو
دشمنان چون دوستانم در لباس شخصی اند
از دوجانب تحت پیگردم دقیقا مثل تو
گوییا حرف حسابی نیستم دراین ردیف
طفل گنگم بی ره آوردم ،دقیقا مثل تو
گرچه روئیدم به خرداد ، بهار سبزها
پیش مشکین چشمها ، زردم ،دقیقا مثل تو
باوجود گرمی بازار این آزار ها
بی تفاوت ،خسته، خونسردم، دقیقا مثل تو
در تسلط بهر تسخیر بلندای ادب
بی هماورد و عقب گردم، دقیقا مثل تو
تا که مهر مهرورزان پای بستم کرده اند
اختیارم کو که برگردم ؟ ، دقیقا مثل تو
خاکبوس جاده ی عشق عزیزان گشته ام
در هواشان ، ذره ای گردم ،دقیقا مثل تو
گر چه دل بستم به بار تلخ این کج شاخه ها
حاجت دل بر نیاوردم ، دقیقا مثل تو
درس استادم الف بای محبت بود و بس
عشق دارم در عملکردم ، دقیقا مثل تو
رحمتی، این جاده باریکست ، دستانم بگیر
با توام من ، برنمی گردم، دقیقا مثل تو
شب پرستی کار« دلجو» نیست ،خورشیدم دهید
گرچه شب بیدار و شبگردم، دقیقا مثل تو
میروم، این سکه ها زیبنده ی نو کاسه ها
برنمیگردم که من مردم ، دقیقا مثل تو
=====
باسلام و عرض ادب
با توجه به کوچیدن ناهنگام تک تک پرستوهای عاشق..
در خداحافظی از سایت شعری که متاسفانه سلیقه ها بر قوائد و قوانین ارجعیت داشت
با پوزش از درد دلم...