جمعه ۱۱ آبان
کبر و ریا شعری از سید عرفان جوکار جمالی
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۲ ۲۳:۰۰ شماره ثبت ۱۲۱۹۸۶
بازدید : ۲۰۵ | نظرات : ۱۲
|
دفاتر شعر سید عرفان جوکار جمالی
آخرین اشعار ناب سید عرفان جوکار جمالی
|
خسته ام از مردمِ گندم نمایِ جو فروش
خسته از فریادِ عارف مسلکان خرقه پوش
صبرکردم بیگلایه تا که دنیا بگذرد
از ریای خلق آمد در سرم جوش و خروش
در تکاپو بودم و عمر درازی، یافتم
چشمِ بیمارم روا دارد به مستی عیش و نوش
پندِ واعظ کاشتم در شوره زارِ نیستی
چون مرا بار دگر تذکار آید از سروش
دلق پوشِ صومعه میسوزد از کبر و ریا
ای خوشا احوال درویشانِ عاری از نقوش
آهوان دشت معنی را نباشد دامِ زهد
زهد بازی، فتنه جویی نیست در ذات وحوش
سید عرفان جوکار جمالی
|
نقدها و نظرات
|
سلام و احترام جناب انصاری بزرگوار سپاسگزارم 🙏🌹 | |
|
سلام و احترام جناب حاجی پور سپاسگزارم🙏🌹 | |
|
سلام و احترام جناب اکرمی بزرگوار سپاسگزارم 🙏🌹 | |
|
سلام و احترام بانو زند بزرگوار سپاسگزارم 🙏🌹 | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
اجتماعی بسیار زیبا و موثر بود