حسنی یه شب گف به نــَـنــِش :
انگا ر ننه عاشق شدم ، لــُــکه میره خر تو دلم
مِث یه تیکه گوش گوساله ، اینــروزا یه گوشه وِلــَــم
به ماه می گف تو درنیا ، چون کا دَراومــِـدم خودم
چــِــشــَــم تو چشماش افتادا ، یکدفعه عاشقش شدم
ننه حسنی بهش گف :
خب ننه جون دُرُس بوگو ، این دُختــِــره کی هَـس حالا
نــَــنــِــش کیه باباش کیه ، دِه پایــیـنِـــس یا ده بالا
حسنی با خنده یی گف :
نه ده بالاس نه دِه پایین ، دختــِــری هـَـمــسا دِس ننه
اِگ تو بری خواسِــگاری ، حـُـکمــَـنی قـِــسمــِتی مـَـنــِـه
ننه حسنی با ناز گف :
اِلای سیفید بــَـخ شی ننه ، به حقی مرتِــضی علی
اِمــرو میرم خونــِـش میگم ، عروس منی بوگوی بــَـلی
حسنی با خنده باز گفت :
خورشیدی آســِــمونی دل ، خب میدونم سـُــگلیدَم
قسم به اوس کـِـریم ننه ، تا وختی مرگ نوکـِـردیم
..........................................................................
سیفید بخ = خوشبخت
اوس کریم = کنایه از خدای مهربان
سُو گلی = عزیز و دردانه بودن
حـُـکمـَـنی = حتما
لـُـکه میره خر تو دلم = دلم آشوب هست ، پریشان هستم
بلی = بله
دُرُ س بگو = درست و حسابی توضیح بده
بسیار زیبا بود 🌺🌺🌺