جمعه ۲۵ آبان
رویای آزادی! شعری از شبنم حکیم هاشمی
از دفتر غزل نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ ۲۱:۳۲ شماره ثبت ۱۲۰۹۶۶
بازدید : ۱۸۰ | نظرات : ۲۰
|
دفاتر شعر شبنم حکیم هاشمی
آخرین اشعار ناب شبنم حکیم هاشمی
|
لبریزم از رویای آزادی!
تصویری از دنیای آزادی!
در ذهن من میگسترد هر روز
گل میکند همپای آزادی!
چیزی در این دنیا نمیآید
یک لحظه حتی جای آزادی!
هر لحظه در من موج تا موج
غوغا کند دریای آزادی!
باید حقیقت باشد این تصویر
دنیا پر از غوغای آزادی!
امروز را آزاد خواهم زیست
تا سررسد فردای آزادی!
شبنم حکیم هاشمی
|
|
نقدها و نظرات
|
وای که چه شعر نابی از دکر شفیعی کدکنی بزرگ.... ...
خیلی ممنونم بابت نکاتی که گفتید | |
|
دقیقا به ذهنم رسید موج پشتِ موج نمی خواستم جسارت بشه اما حالا که استاد فرمودند عرض کنم موافقم | |
|
درودها... واقعا ممنونم از محبت شما....
دلیل اینکه «نمیگیرد» نذاشتم اینه که اونوقت جمله به «را»ی مفعولی نیاز پیدا میکرد که مسلما در بیت جا نمیگرفت و بیت دچار ضعف تألیف میشد.. به همین دلیل «نمیآید» گذاشتم که همون مفهومو میرسونه و گاهی در حرفها استفاده هم میشه...
| |
|
خیلی ممنونم از توضیحتون محبت دارید سالم و سرفراز باشید | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
سلام زیباست بانوی ارجمند آزادگی زینت بخش زندگانی شما